,,Rub a líc"

23.10.2013 17:37

Hrajeme si, cvičíme, zpíváme, povídáme si, modelujeme, kreslíme, malujeme,…….pustili jsme se do práce s chutí a elánem. Chválíme si, že děti poslouchají (ve smyslu slyšet slova a reagovat na ně) a jsou zvídavé a aktivní. Ti, co nechtějí zapojit se, jen pozorují, ale většinou to nevydrží a připojí se k ostatním. Výsledky práce dětí většinou vidíte na nástěnkách, občas uvidíte i fotky. Fotíme málo, protože nás to ruší od práce a máme jeden foťák, který si půjčujeme. To co vidíte je však ménědůležité na rozdíl od toho, co nevidíte - jak děti pracují na sobě. Jak zvládají postarat se o sebe, najít si své místo ve skupině a vybudovat si vztahy k ostatním. Jak se umí převlékat, umýt se, obsloužit se u stolu….a že je to velký pokrok vám můžeme říct! Sice v šatně při převlékání je to občas horor, hlavně když bezradně stojíme nad hromadou nepodepsaných věcí, ke kterým se nikdo nehlásí, když hledáme zatoulané čepice,tepláky nebo boty. Většinou to dobře dopadne a vše se najde, třeba až druhý den. Také funguje naše krabice na nepodepsané věci, kde si rodiče vyberou co je jejich. Děti již chápou co se od nich v šatně chce, ale dost jich jen nečinně sedí a čeká, až je někdo obleče. Tady bychom vás chtěli požádat o pomoc, abyste nechaly děti co nejvíce zvládnou, oblékat se samostatně. Je to o tom nechat si více času na dobu převlékání a nespěchat. Děti dost umí, jsou šikovné, ale proč by to dělaly když je někdo obleče a urovná jim věci? Také učíme děti obracet oblečení z rubu na líc. Po několikátém opakování „strč ruku do rukávu, chyť do pěstičky, vytáhni,…pustil jsi to, znovu strč ruku do rukávu…..“ (27) dětí odchází energie i hlas rychle. Tady by byla vaše pomoc hodně znát. A když všichni vydržíme a zbude nám více času na hraní a na to, co potom uvidíte na nástěnkách. Žádost o pomoc není o naší pohodlnosti, ale o vzájemné spolupráci a hlavně o tom, že tyto „práce“přirozeně rozvíjí u dětí motoriku, koordinaci,samostatnost, soustředění,….více něž uměle vytvářené činnosti. Je to jednoduché, smysluplné a hlavně účinné. A proč neposunout děti zase o kousíček dál?

Těšíme se na další spolupráci a společné výsledky.