Prší, prší, jen se leje..

06.06.2020 18:40

Cíl integrovaného bloku:
Svět kolem nás se stále mění, vnímáme rozkvetlou deštěm potěšenou přírodu. Upevňujeme si elementární znalosti v souvislosti s ročním obdobím.
Očekávané výstupy:
• Schopnost pozorovat změny v okolí
• Rozvíjet zájem o nové poznatky
• Vědomě využívat všech smyslů

MOTIVACE: Koho potkal šneček (maňásek) hlemýžď zahradní na toulkách jarní přírodou? Lidi, sluníčko sedmitečné a motýla……
• Rozvíjíme mluvený projev dítěte, Sedíme v kruhu a povídáme si o tom, jak se chováme k živým bytostem – šnečkovi, berušce, motýlovi.
• Seznamujeme děti s těmito živočichy – výuka prožitkem na školní zahradě
• Učí se slovnímu popisu. Dítě, které se přihlásí, popisuje zvířátko, ostatní hádají, o jakého živočicha jde. Představ si jak vypadá.
• Kognitivní dovednosti – upevňujeme tuto oblast. Vstřebáváme znalosti o hlemýždi zahradním, který se objevuje pouze v dešti. Čím se živí? Jak dlouho žije? Jak vypadá?
• Oromotorická cvičení propojená s hrou na tělo – Ťuká, ťuká deštíček na barevný deštníček…, Tenhle medvěd.., Ospalci….
• Výtvarná aktivita: výroba šnečka pomocí ulity a slaného těsta.
• Pohybová činnost: reakce na signál – přeměna zvířátek, zdravotní cviky motivované zvířaty – kočičí hřbet, skoky žáby, chůze po špičkách, po patách – myš, medvěd. Pohybová hra s říkankou – Leze,leze šnek. „Leze, leze z houští, zadečkem si kroutí. Najednou se lekl. Nejdřív tykadla, potom kusadla. Bum. Co se stalo? Co se přihodilo? Šiška spadla.“
• Hudební činnost: Kultivovaný projev při zpěvu. „Prší, prší, jen se leje.“, „Jaro, léto, podzim, zima“, „Dešťové kapičky“, „Domov“. Správné frázování písní – nádechy. Vhodný přednes.
• Kresba – Déšť, Šnek.. správný úchop tužky

Stará Lenka