Mláďata
Milí rodičové,
v prvním povelikonočním týdnu nás čeká téma také veskrze jarní, a to mláďátka. Přílohy máte opět v mailu nebo připravené ve školce. Není nač čekat, doufáme, že od příštího týdne se budeme opět setkávat osobně, i když za poněkud ztížených podmínek. Těšíme se na Vás a hlavně na Vaše děti už moc!
Mláďata
Záměr:
-
Podporujeme získávání elementárních znalostí o přírodě na jaře a zájem o přírodu a o všechno živé.
-
Rozvíjíme slovně logické myšlení a paměť.
-
Motivujeme k vytváření pozitivního vztahu k učení, podporujeme rozvoj tvořivého myšlení a zájmu o učení a o řešení problémů.
Přemýšlíme a povídáme si o tom,
-
proč se na jaře rodí a líhne nejvíce mláďat,
-
která mláďata jsou hned po narození (vylíhnutí) podobná rodičům (např. hlemýžď, ještěrka, kuře), a která vypadají úplně jinak (např. motýl, žába)
-
Vývoj živočichů: povídejte si společně o vývoji některých živočichů, např. podle obrázků, dítě ať říká, co je nejdřív, co nakonec, co předposlední, hned za prvním..., nebo samostatně slovy popíše, jak se živočich vyvíjí
-
PL 1: Živočich a jeho mládě
Opakujeme jména mláďat domácích zvířat:
-
PL 2: Jména mláďat
Kreslíme:
-
nakresli barevně nebo namaluj zvířecí rodinku a správně pojmenuj dospělá zvířata i jejich mláďata
-
PL 3: Říkanka s grafomotorikou: Říkejte říkanku s dítětem, každý řádek opakujte několikrát a při tom dítě kreslí (nejlépe obyčejnou tužkou, uvolněnou rukou, pomalu) podle instrukcí, obtahuje několikrát každou část (na pracovním listě je to možné zkusit v malém, pak ať dítko kreslí samostatně větší obrázek na papír A4).
Jehňátko
Jede kolo od babičky, (hlava jehňátka)
u kola jsou dva pytlíčky, (uši jehňátka)
v kole pěkná kraječka, (kudrlinky na čele)
dvě trnky a čárečka. (oči a pusa)
Pak přidáme obláček, (kudrnatá vlna na zádech jehňátka)
ať hlavička nepláče.
A jehňátko na paloučku
ochutnává travičku. (trsy trávy)
Pamatujeme si a zaznamenáváme:
-
Říkejte nejprve společně říkanku Naše bába není doma... podle obrázků, dítě postupně říká samostatně, později bez obrázků ve správném pořadí. V říkance je možné libovolně pokračovat, vymýšlet a jmenovat jiné živočichy a jejich mláďata.
-
Vyberte s dítětem několik mláďat, dítě určí, na kterou hlásku každé z nich začíná a ke každému vymýšlí další živočichy začínající stejnou hláskou (např.: jehně - ježek, jelen, jezevec, jiřička,...), může je nakreslit nebo napsat (vy předepíšete jméno živočicha velkými tiskacími písmeny, dítě písmenka opíše)
-
Sledujte společně a dítě ať zaznamenává (nejlépe kresbou) živočichy, které potkáte kdekoli při procházce, na zahrádce, na zemi, ve vzduchu i ve vodě...
Ptačí mláďata
-
PL 4: Ptáci v hnízdě, o 1 více, o 1 méně
-
PL 5: Ptačí budky, správné umístění
-
PL 6: Obrázkové čtení Malovaná ptáčátka
-
PL 7: Kuřátka, uspořádání vajíček a kuřátek do řádků a sloupců.
Pohyb: nechte, nejlépe venku, dítě napodobit pohyb některých živočichů, např. skoky, žabky, běh psa, protahování kočky, let dravce, poskakování vrabců, chůzi čápa.