Mláďata

06.04.2021 17:24

Milí rodičové,

v prvním povelikonočním týdnu nás čeká téma také veskrze jarní, a to mláďátka. Přílohy máte opět v mailu nebo připravené ve školce. Není nač čekat, doufáme, že od příštího týdne se budeme opět setkávat osobně, i když za poněkud ztížených podmínek. Těšíme se na Vás a hlavně na Vaše děti už moc!

Mláďata  

Záměr:  

  • Podporujeme získávání elementárních znalostí o přírodě na jaře a zájem o přírodu a o všechno živé. 

  • Rozvíjíme slovně logické myšlení a paměť. 

  • Motivujeme vytváření pozitivního vztahu k učení, podporujeme rozvoj tvořivého myšlení a zájmu o učení a řešení problémů.  

Přemýšlíme a povídáme si o tom,  

  • proč se na jaře rodí a líhne nejvíce mláďat,  

  • která mláďata jsou hned po narození (vylíhnutí) podobná rodičům (např. hlemýžď, ještěrka, kuře), a která vypadají úplně jinak (např. motýl, žába) 

  • Vývoj živočichů: povídejte si společně o vývoji některých živočichů, např. podle obrázků, dítě ať říká, co je nejdřív, co nakonec, co předposlední, hned za prvním..., nebo samostatně slovy popíše, jak se živočich vyvíjí   

  • PL 1: Živočich a jeho mládě 

Opakujeme jména mláďat domácích zvířat: 

  • PL 2: Jména mláďat 

Kreslíme:  

  • nakresli barevně nebo namaluj zvířecí rodinku a správně pojmenuj dospělá zvířata i jejich mláďata 

  • PL 3: Říkanka s grafomotorikou: Říkejte říkanku s dítětem, každý řádek opakujte několikrát a při tom dítě kreslí (nejlépe obyčejnou tužkou, uvolněnou rukou, pomalu) podle instrukcí, obtahuje několikrát každou část (na pracovním listě je to možné zkusit v malém, pak ať dítko kreslí samostatně větší obrázek na papír A4). 

Jehňátko 

Jede kolo od babičky, (hlava jehňátka) 

kola jsou dva pytlíčky, (uši jehňátka) 

kole pěkná kraječka, (kudrlinky na čele) 

dvě trnky a čárečka. (oči a pusa) 

Pak přidáme obláček, (kudrnatá vlna na zádech jehňátka) 

ať hlavička nepláče. 

A jehňátko na paloučku  

ochutnává travičku. (trsy trávy) 

 

Pamatujeme si a zaznamenáváme: 

 

  • Říkejte nejprve společně říkanku Naše bába není doma... podle obrázků, dítě postupně říká samostatně, později bez obrázků ve správném pořadí. V říkance je možné libovolně pokračovatvymýšlet a jmenovat jiné živočichy a jejich mláďata. 

  • Vyberte s dítětem několik mláďat, dítě určí, na kterou hlásku každé z nich začíná a ke každému vymýšlí další živočichy začínající stejnou hláskou (např.: jehně - ježekjelen, jezevec, jiřička,...), může je nakreslit nebo napsat (vy předepíšete jméno živočicha velkými tiskacími písmeny, dítě písmenka opíše) 

  • Sledujte společně a dítě ať zaznamenává (nejlépe kresbou) živočichy, které potkáte kdekoli při procházce, na zahrádce, na zemi, ve vzduchu i ve vodě..  

 

Ptačí mláďata 

  • PL 4Ptáci v hnízdě, o 1 více, o 1 méně 

  • PL 5: Ptačí budky, správné umístění 

  • PL 6: Obrázkové čtení Malovaná ptáčátka 

  • PL 7: Kuřátka, uspořádání vajíček a kuřátek do řádků a sloupců. 

Pohyb: nechte, nejlépe venku, dítě napodobit pohyb některých živočichů, např. skoky, žabky, běh psa, protahování kočky, let dravce, poskakování vrabců, chůzi čápa.