Jsme lidé různí...

21.09.2013 18:52

Jsme lidé různí, různých povah, charakterů, dovedností, znalostí, pocházíme z odlišného sociálního zázemí, jsme odchovanci různých výchovných stylů. Je to v pořádku, v životě si nacházíme takové kamarády (sociální skupinu), která je nám blízká. V mateřské a základní škole je to náhoda, jak se jako kolektiv sejdeme. Dvacet sedm dětí odlišných povah, charakterů, dovedností, znalostí, sociálního zázemí, výchovného prostředí – co s tím? Je to jednoduché – dodržujeme nastavená pravidla, komunikujeme mezi sebou, respektujeme se. Máme společný cíl, aby nám bylo ve školce dobře. Nechceme žádné bolístky na těle ani na duši. Tak si přejme, ať je nám dobře.

Něco z praxe..

Jeden chlapeček mi minulý týden při ranním komunikačním kruhu řekl: „ Můj děda nám dělá koupelnu, protože táta to neumí“. Mě napadlo, rozvinout tuto informaci v komunikační téma: Kdo je na co šikovný? Nedovedete si představit, co jsem se dozvěděla. Holčičky umí vařit a kluci zastřelí holuba a klidně i divoké prase. Zkrátka každý jsme na něco šikovný a na něco ne. Nyní jsem si uvědomila, že chlapci mají pořád v sobě zakódované lovce a holčičky udržují ten oheň. Omlouvám se, musím jít vařit, tak někdy příště…Lenka Stará