Hraje celá rodina

24.03.2013 14:25
g
 
https://letadylko.rajce.idnes.cz/Hraje_cela_rodina/  Ve čtvrtek 21.3. jsme se chystali s dětmi, které navštěvují kroužek flétny, přivítat jaro. Pozvali jsme zástupce z rodiny, abychom mohli ukázat,jak a co děláme na hodině flétny, Vše ale dopadlo úplně jinak. Místo jarního sluníčka se obloha zatáhla černými mraky a zima nám poslala další nadílku sněhu.Jarní vítání jsem tedy ve svých představách zrušila a čekala jsem jestli někdo vůbec přijde.
Vždyť-lidé jsou unavení,nemocní,mrzutí,počasí nestojí za nic,politici si z nás dělají legraci, v zaměstnání práce přibývá, peněz ubývá, doma se nestíhá, nejistota,stres...komu se bude chtít na hodinu do školky?Jaké bylo mé překvapení,když před čtvrtou hod. nestačily připravené karimatky! Nepřišli jedinci,ale dokonce celé rodiny! To jsem nečekala,nastoupil pocit zodpovědnosti a paniky z toho jak to zvládneme. Když jsem se ale podívala na děti jak jsou rozzářené,tak mi bylo jasné,že to dobře dopadne. Děti předvedly co všechno jsou schopné zvládnout a není toho málo! Nakonec se není čemu divit, když se ukázalo, po kom zdědily své vlohy! Kdo chtěl hrál si s námi. Děti to bavilo a šlo jim to a rodiče a prarodiče, myslím si, to bavilo také.
A najednou tu bylo jaro! Místo slunečních paprsků úsměvy,místo jarního počasí pohoda. A já jsem měla velikou radost,protože jsem měla pocit, že má moje práce smysl. Že jsou tu rodiny, kde se děti cítí dobře. Že jsou tu rodiče,či prarodiče,kteří vědí, že jejich zájem o dítě, projevený tím,že si na něj udělají čas,mají zájem o to co dělá,prožívají to s ním a pochválí ho,je cenější než drahá hračka, se kterou si hraje samo v pokoji. A že chápou,že společně sdílený zážitek je základ vazeb mezi lidmi. A za tuhle radost Vám děkuji. K.Pospíchalová