Článek do deníčku

23.10.2020 15:08

Vážení rodiče,

nová situace kolem, nám všem zamotala (a ještě zamotá) hlavu, přesto fungujeme dál a snažíme se s tím co nejlépe vypořádat. Docházka dětí je kolem 60%. Některé děti zůstávají doma, protože mají rodiče obavy o jejich zdraví, některé děti se potkaly s nějakým onemocněním a tak se nám to tu střídá, přesto pokračujeme v naší práci. Předškoláci dochází více než mladší děti, což je dobře ,z důvodu přípravy na školu. Těm co byli nepřítomni delší dobu jsme připravily úkoly na doma.

Situace není jednoduchá, ale jsme rády že tu vládne klidná atmosféra a rodiče jsou vstřícní, nemusíme tedy řešit žádné nepříjemnosti a můžeme se věnovat dětem.

 

Pro ty, kteří by chtěli náměty pro práci doma a informaci, aby děti věděly co ve školce děláme, patří další řádky:

 

Inspirací k práci jsou nám roční období a změny s tím související. Naše týdenní témata byla „Podzim na zahradě“ Na poli“ V lese“

V rámci těchto témat jsme se učili písničky, básničky, cvičili jsme, kreslili jsme, malovali, stříhali,vytrhávali, lepili.

 

Nejvíce jsme se zaměřili na uvolňování zápěstí, na grafomotorická cvičení a opravujeme děti aby správně držely tužku.

Zkuste dát dětem klubíčko vlny, odmotejte, aby namotávaly. Dejte si soutěž, kdo dříve zašroubuje uzávěr lahvičky, dopřejte jim možnost her se stavebnicemi, možnost stříhat a modelovat.

V časopisech a sešitech pro děti a na internetu najdete jistě spoustu pracovních listů, sledujte při tom, jak dítě drží tužku.

 

Vyprávěli jsme si a hráli pohádku „O velké řepě“

Kromě toho že děti měly zvládnout vypravování, měly za úkol určit umístění postav-před,za,první,poslední,mezi

Vedeme děti k tomu, aby odpovídaly celou větou, ne jednoslovně.

 

Sledovali jsme společně změny které přináší podzim, povídali jsme si o tom, prohlíželi jsme si obrázky a určovali roční období a jeho charakteristické znaky.

Hovořili jsme o tom, která zvířátka žijí v lese a na poli, jak se připravují na zimu, kam a proč odlétají tažní ptáci.

Všímejte si a využijte při vycházkách všech možností, aby jste rozšířili poznatky a zkušenosti dětí. Sbírejte plody,listy, povídejte si o nich, děti je mohou použít ke hrám.

 

Pojmenovávali jsme ovoce a zeleninu.

Povídali si a hráli si na to, odkud a jak se dostane ovoce nebo zelenina k nám domů.

 

Učí me pojmenovat dny v týdnu, jak jdou za sebou. Který den je dnes, který byl včera, který bude zítra.

Počítali jsme dle činnosti- dny v týdu, brambory, jablíčka, hrušky,ořechy, listy........... Kdo má víc?Kdo méně?

Využili jsme bramborová tiskátka-zde je široké pole působnosti.

Procvičujeme stále znalost barev.

 

 

Ale hlavě, učíme se být opatrní a k sobě ohleduplní dodržováním zvýšených opatření, protože nevíme, zda se to nestane nadlouho součástí našeho života.