Týden 4. - téma : Čarodějnice
Ještě než nastala doba "Koronavirová" jsme si dali na tento týden téma ČARODĚJNICE.
Chtěly jsme formou her a nabízených činností dětem přiblížit podstatu tradice pálení čarodejnic. Chtěly jsme je seznámit s její historií a společně probouzet dětskou tvořivost a fantazii. Hlavním cílem bylo pochopení symbolu dobra a zla
A co že jsme chtěly dělat ve třídě?
1. den - motivace pohádkou z knihy Malá Čarodějnice
- seznámení s čarodějnicí pomocí obrázkového čtení - obrázky lesa, koštěte, čarodějnic, havrana....
- sluchová analýza - počáteční písmeno, počet slabik atd...
- grafomotorika - uvolňovací cviky (uvolnění ramene, lokte, zápěstí), kontrola správného úchopu tužky.... PL - kouř nad kotlem
- při pobytu venku sběr přírodnin na výrobu chaloupky pro malou Čarodějnici
2. den
- výroba chaloupky
- stavby chaloupek z kostek ( předmatematické představy) vyšší, nižší, širší, užší, o x kostek více, méně..
- pohádka Čarodějnice a košťátko - nácvik písničky Čarodejnice a koště
3. den
- výroba kamarádek pro Malou Čarodějnici - trhání látek, stříhání postavy, lepení šatů
- vymýšlení jmen pro svou Čarodějnici, porovnávání velikostí
- opakování písničky
4. den
- vaření lektvarů,kouzlení (předvedení pokusů dětem)
- rozeznávání květin, bylinek, sázení a vysévání květin na zahradě MŠ + do květináčků (příprava na den matek)
Bohužel se letos nemohla konat akce s rodiči - soutěže, tvoření a závěrečné pečení špekáčků......