Pohádka O hrníčku, který se nechtěl mýt

08.03.2021 12:30

pohádka z knížky Z. Malinského Dům ve Sluneční ulici, text posíláme mailem

     Záměr: 

       Rozvoj sluchové paměti a soustředění 

       Rozvoj předčtenářských a předmatematických dovednosti 

       Rozvoj kultivovaného projevu a komunikativních dovedností 

       Osvojit si poznatky a dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností v péči o své okolí 

       

Úkoly z kuchyně:  

Vyberte si alespoň 2 úkoly a během týdne je splňte  

(poprosíme o fotodokumentaci) 

1)  Prostřít stůl pro celou rodinu, (talíře, příbory, sklenice) - dbát na správný počet prostřených míst, dle počtu stolovníků a správné postavení příborů 

2)  Sestavit řadu z nádobí, které najdete v kuchyni na stůl (Z LEVA DO PRAVA) určit první, poslední, hned před, hned za  

- pokud děti bez váhání zvládají, můžete zkusit složitější povely jako druhý před, druhý za, třetí před, třetí za  

  • PO ČINNOSTI VŠE UKLIDIT NA SVÉ MÍSTO :-) 

3)  vyskládat po domytí myčku na kuchyňskou linku podle druhu nádobí (talíře na sobě dle druhu, příbory roztříděné: vidličky, příborové nože, polévkové lžíce, čajové lžičky atd. …), děti pak mohou maminkám pomoci nádobí i uklidit 

  • Pokud nemáte myčku nevadí, roztřídí nádobí z odkapávače 

4)  podívejte se z jakých materiálů může být nádobí vyrobeno 

     zkuste s nimi o sebe jemně ťuknout (dva hrnky, dvě sklenice, hrnce, lžíce) 

     děti pak se zavázanýma očima, mohou určovat o jaký druh nádobí se jedná   

 5)  aktivní pomoc při vaření či pečení, něco společně uvařte, upečte (nechte děti míchat polévku v hrnci, podávat a vážit ingredience atd.) 

 

Přečtěte si společně pohádku, zodpovězte přiložené otázky a vypracujte pracovní listy. Přiložené omalovánky nejsou povinné. 

 

Otázky k pohádce: 

Proč je potřeba mýt nádobí? Co by se stalo, kdybychom nádobí nemyli? Co je potřeba k mytí nádobí? Jaké nádobí se bylo v pohádce? Co měl hrnec nalepeného na břiše a opravdu tam něco měl? Od jaké omáčky byla ušpiněná vařečka? Jakou hru hrálo nádobí, než se hrnec umyl? Jak se chtěl hrníček vyhnout umytí? Kam se schoval hrníček? Hrníček spolkla obluda, co to bylo za obludu? Koho potkal hrníček, když vylezl z obludy? Jak se hrníček dostal zpět domů? 

 

Další možné činnosti: 

  • Můžete si zahrát divadlo. Místo loutek použijte nádobí z kuchyně. 

  • Vymyslete vlastní pohádku. 

  • Seřaďte hrnky, které máte doma podle velikosti (obsahu). Správnost můžete ověřit pomocí vody.  

  • Uspořádejte koncert na hrnce (pokud nemáte sousedy :-)