COVID - 19

05.04.2020 23:23

Maminko, bude tady zítra ještě ten koronavirus?

Dnes jsem slyšela tuto větu od jedné maminky, jejíž dítko chodí k nám do třídy, samozřejmě po telefonu. „Maminko, bude tady zítra ještě ten kolonafilus? Já už bych chtěl jít do školky! Já chci jít za svými kamalády!“

To mě opravdu dojalo. Já umím brát spoustu věcí s humorem. Občas mluvím v nadsázce, kterou si lidé vyloží jinak. Většinou nechci dávat svoje city na odiv, abych nebyla zranitelná. Ale teď se bojím.

Bojím se, že nám tato životní zkouška zdaleka neskončila. Bojím se, že když nemám žádnou imunitu, tuto nemoc dostanu. Bojím se o své blízké, kteří jsou v ohrožené skupině, že je tato nemoc navštíví. Návrat mezi 28 členou skupinu mých milovaných dětí, nevidím v blízké době reálný. Nevidím zatím světlo na konci tunelu.

Výchovně vzdělávací plán může být sebelepší, ale postrádá jednu důležitou složku a tou je sociální vzdělávací oblast, v které se děti seznamují s pravidly chování ve vztahu k druhému. Učí se spolupracovat, komunikovat s druhým dítětem. Uplatňovat svá přání, respektovat jiný názor, přijímat kompromisy, řešit konflikt dohodou. Dodržovat dohodnutá pravidla. Udržovat dětská přátelství. Tak to nyní opravdu nejde.

Nacházím se dnes v beznaději, proto musím zavolat své mámě a zeptat se jí: „Maminko, bude tady zítra ještě ten koronavirus?“

Mohu vám leda tak slíbit, že jestli tady ten COVID-19 zítra ještě bude, tak napíšu něco pozitivnějšího. Opatrujte se. Lenka Stará