Čím cestujeme...

21.05.2020 06:20

Po dvou měsících se někteří vrátili do znovuotevřené školky. 

Nastalo však dosti změn, vstup po jednom do šatny, desinfekce kudy chodíme ;-), jinačí program dne atd....

Nechtěla jsem do dětí "hustit" věci ohledně pandemie, s tím se musely poprat už doma, a tak jsem sáhla do našeho třídního vzdělávacího plánu a vybrala téma ČÍM CESTUJEME.

První den - v pondělí jsem ale musela připomínat pravidla bezpečného chování, pravidla o hygieně. Děti byly plné zážitků z doby, kdy nechodily do školky, a protože jich bylo jen 6, mohla jsem se každému věnovat více, a tak se dosyta vypovídaly.

Většinu času věnujeme pobytu venku, do svačiny jsme na terase u třídy, kde probíhá didaktická část dne... Po svačine pak jdeme ihned ven, na zahradu, kde děti většinou pozorují cvrkot v trávě, nebo si hrají v domečku, či na písku.

Druhý den - v úterý jsem si nachystala hádanky o dopravních prostředcích, za uhodnutou hádanku dostaly jeden obrázek dopravní značky, a pak děti určovaly tvar značky, barvy atd....

Brázdí moře, oceány,

vozí dámy, taky pány.

Přes palubu strach svůj hoď,

vyzkoušej, jak pluje xxxx.

 

Z kontejnerů popel, smetí

do auta v tu ránu letí.

Komu se to všechno daří?

To umí jen xxxxxxx

 

Třetí den - ve středu jsme se snažily skládat z papíru lodičky, musím pochválit holčičky, které chtěly stále další a další a dařilo se jim to.

Čtvrtý den - čtvrtek - v plánu mám leteckou dopravu, a protože děti rády skládají z papíru, tak jsem si připravila skládat vlaštovky....

Pátý den - pátek - budeme opakovat činnosti z celého týdne, a opět trávit den venku :-)