Čím cestujeme...
Po dvou měsících se někteří vrátili do znovuotevřené školky.
Nastalo však dosti změn, vstup po jednom do šatny, desinfekce kudy chodíme ;-), jinačí program dne atd....
Nechtěla jsem do dětí "hustit" věci ohledně pandemie, s tím se musely poprat už doma, a tak jsem sáhla do našeho třídního vzdělávacího plánu a vybrala téma ČÍM CESTUJEME.
První den - v pondělí jsem ale musela připomínat pravidla bezpečného chování, pravidla o hygieně. Děti byly plné zážitků z doby, kdy nechodily do školky, a protože jich bylo jen 6, mohla jsem se každému věnovat více, a tak se dosyta vypovídaly.
Většinu času věnujeme pobytu venku, do svačiny jsme na terase u třídy, kde probíhá didaktická část dne... Po svačine pak jdeme ihned ven, na zahradu, kde děti většinou pozorují cvrkot v trávě, nebo si hrají v domečku, či na písku.
Druhý den - v úterý jsem si nachystala hádanky o dopravních prostředcích, za uhodnutou hádanku dostaly jeden obrázek dopravní značky, a pak děti určovaly tvar značky, barvy atd....
Brázdí moře, oceány,
vozí dámy, taky pány.
Přes palubu strach svůj hoď,
vyzkoušej, jak pluje xxxx.
Z kontejnerů popel, smetí
do auta v tu ránu letí.
Komu se to všechno daří?
To umí jen xxxxxxx
Třetí den - ve středu jsme se snažily skládat z papíru lodičky, musím pochválit holčičky, které chtěly stále další a další a dařilo se jim to.
Čtvrtý den - čtvrtek - v plánu mám leteckou dopravu, a protože děti rády skládají z papíru, tak jsem si připravila skládat vlaštovky....
Pátý den - pátek - budeme opakovat činnosti z celého týdne, a opět trávit den venku :-)